اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: منطقه ٨ منطقه ویژه‌ای در مشهد است 

  • کد خبر: ۱۷۶۷۹۸
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
شهردار مشهد مقدس: منطقه ٨ منطقه ویژه‌ای در مشهد است 
شهردار مشهد گفت: منطقه هشت منطقه ویژه‌ای است که از لحاظ وسعت جغرافیایی نسبت به مناطق دیگر مشهد منطقه مهمی محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه هشت مشهد، اظهار کرد: منطقه هشت منطقه ویژه‌ای است که از لحاظ وسعت جغرافیایی نسبت به مناطق دیگر منطقه مهمی محسوب می‌شود و البته جمعیت کمتری دارد. دو ورودی اصلی مشهد در این منطقه قرار دارد که باید نگاه جدی به آنها داشته باشیم. مراسمات سیاسی و مذهبی در خیابان امام رضا(ع) در منطقه هشت برگزار می‌شود، بنابراین این منطقه همیشه درگیر بحران مدیریتی است. 

وی افزود: شاخص ترین مراسم جشن امام رضایی در دهه کرامت بود که در این منطقه برگزار شد. همچنین مراسمات دهه اول محرم که در خیابان امام رضا(ع) برگزار می‌شود به دلیل نزدیکی به بارگاه منور رضوی نیاز به نگاه جدی تری دارد. بحث درآمدی در این منطقه مهم است و ادارات مهم مانند استانداری، فرمانداری و بیمارستان امام رضا(ع) در این منطقه قرار دارد؛ لذا این ادارات برای شهرداری درگیری و چالش‌هایی ایجاد می‌کنند که باید مدیریت شود. گفتنی است مدیریت سیاسی و اجتماعی در این منطقه مهم است.

شهردار مشهد ادامه داد: پروژه بازگشایی اراضی پادگان یکی از کارهای ویژه و برند شورای ششم بود که انجام شد که البته همچنان این پروژه کار دارد و باید تبدیل به یک پارک بزرگ با عنوان پارک جهانشهر در مشهد شود. ما تا‌کنون چنین فضا سبزی در مشهد نداشتیم. ارتباطات، تعاملات مناسب و ایجاد رضایتمندی مردم از شرایط ویژه پارک جهان شهر است که موجب می شود همه برای راه اندازی آن همت کنیم. آقای شریعتی زحمت زیادی برای این پادگان کشیدند و آقای یزدان مهر باید کارها را به نتیجه برساند. اعضای شورا نیز پای کار هستند و تغییر در بودجه و اصلاح بودجه را خواهند داشت. 

وی اضافه کرد: آقای شریعتی پرثمر عمل کردند و در جاهای دیگر از او استفاده خواهیم کرد. این تغییر و تحولات در جهت ایجاد شور، نشاط و انگیزه بیشتر است و هدف ما کار است. همچنین آقای یزدان مهر در منطقه شش خوب درخشیدن و امیدواریم این روند در این منطقه نیز ادامه داشته باشد. البته این منطقه با توجه به مکان جغرافیایی مسئولیت سنگینی دارد و کار را باید پر تلاش و پر رنگ پیش ببرید. 

شریعتی شهردار سابق منطقه هشت شهرداری مشهد در این مراسم گفت: در آمد نقدی شهرداری منطقه هشت از  ۵٣٠ میلیارد تومان در اصلاح بودجه به ٧٣٠ میلیارد افزایش یافت و با همکاری منطقه هشت به عملکرد جذب ٨١٨ میلیارد تومان درآمد نقدی که ١١١ درصد بود، دست پیدا کرد.

وی افزود: در اجرای پروژه های عمرانی به غیر از بازگشایی اراضی پادگان که پروژه ویژه‌ای است ١٨٠ میلیارد تومان اعتبار عمرانی داشتیم و با سعی و تلاش اجرای پروژه های عمرانی به خوبی پیش رفت. در اراضی پادگان نیز اتفاقاتی خوبی رخ داد و در این قسمت مراسمات خوبی برگزار شد و توانستیم رضایتمندی خوبی را ایجاد کنیم.

یزدان مهر شهردار منطقه هشت شهرداری مشهد ضمن تشکر ازشهردار مشهد و اعضای شورای شهر اظهار کرد: این دوره دغدغه و نگرانی زیادی نسبت به شهرداری داشتند و توجه آنها به شهرداری بیشتر بوده است. در این منطقه زحمات زیادی ارائه شد و امیدوارم بتوانم ادامه دهنده راه آنها باشم. 

حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ضمن تشکر از آقای شریعتی که زحمات زیادی کشیدند و از مدیران خوشنام ما هستند تجربیات خوبی دارند و باید از ایشان در حوزه‌های دیگر استفاده کرد. برای آقای یزدان مهر آروزی موفقیت داریم ایشان مرد میدان هستند و در منطقه ۶ رضایت مندی خوبی ایجاد کردند و امیدواریم در منطقه هشت نیز چنین عمل کنند. 

وی ادامه داد: بافت تاریخی مذهبی در منطقه هشت وجود دارد که باید نگاه ویژه ای به آنها شود و فراینداحیا و توسعه را پیش بگیرم و همچنین در توسعه پادگان همچنان کارها باید به خوبی پیش برود. در حوزه درآمدی انتظارات زیادی وجود دارد و امیدوارم محقق شود. بخش عمده‌ای از مراسمات مذهبی در این حوزه انجام می‌شود و این حوزه باید احیا شود. 

وی گفت: همچنین امیدوارم در حوزه طرح مشارکت مردمی و خروج شهرداری از تصدگری بتوانید کارهای ویژه‌ای انجام دهید. اقامت زائران بیشتر در این منطقه است برای ساماندهی برنامه داشته باشید و از اقامت علمایی که در منطقه ساکن هستند از ظرفیت آنها در کارها استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->